Povežite se sa nama

Malodušnost nas čini nervoznim

Prepodobni Samson ispovednik

Društvo

Malodušnost nas čini nervoznim

Mnogi tvrde da, kada je starac Sampson služio ili ispovedao, prisutnima se činilo da osećaju strujni udar od blagodati koja od njega ishodi. Sveti Rus, jeroshimonah Samson Sivers nije bio ni surovi monah pustinjak, niti žestok obličitelj ljudskih nedostataka: bio je lekar pun ljubavi koji je lečio tužne duše. Na njegovom grobu u Moskvi dešavaju se brojna čuda i iscelenja. Starac je veliki molitvenik i zastupnik ljudi pred Bogom. Nevolje i tuge koje je podneo, računajući i to što je uz pomoć molitve Bogorodici jedini uspeo da preživi mučilište u sibirskom kazamatu, raširile su njegovo srce, i učinile ga prijemčivim za tuđu bol. Njegove pouke zlata su vredne, a evo kako je Sveti govorio:

Na selu je jedan čovek umro od votke. Izneli su njegovu potkošulju i okačili na plot. Starac svetog života koji je imao dar prozrenja, prolazio je tuda i rekao:

  • Sklonite tu potkošulju, demoni se ljuljaju na njoj. Da li je zaista tako!? Jeste!
    Govorio sam vam da od pohotljivih ljudi, bludnika i škrtica ne nosite odeću! Kao i ako nosite odeću čoveka svetoga života upijate blagodat, štiti vas.“
  • „Shvatite, mi nikada ozbiljno ne mislimo o tome kako to strašno živimo. Lenjost je jedan strašan nemar prema večnom spasenju, prema danu odvajanja duše od tela.
    Lenjost je jedan strašan, nemaran, odnos prema Bogu, svudaprisutnom, svevidećem i sveznajućem.“
  • – „Kada vas vidim takve..sa nehrišćanskim srcem, zlim srcem koje ne želi da oprosti.. toliko sam utučen da mi nije ni do čega. Jer pomislim: Znači, još uvek nisu shvatili da je sva tajna, sva srž hrišćanstva, oprostiti, opravdati, ne znati za zlo i ne pamtiti ga.“
  • Jedinstveni recept – svaki put stati pred Lice Božije i pred Lice Majke Božije. I to će nas naučiti da sačuvamo našu postojanost. Od bojazni da ih ne ožalostimo, da? I da bi mogli da izgubimo nit,vezu te ljubavi, da? Kako je pogrešno shvatanje posta, kad ono nije povezano sa tajnim duhovnim podvizima, tj. naporima, nego kad je samo obredno i fizičko! Takav post bukvalno ništa ne daje, čak ozlobljava čoveka. Ljudi na osnovu uzdržanja ozlobljavaju se i padaju u stanje krajnjeg uninija, a to je dokaz nepravilnosti shvatanja svetosti posta. Biva ekstaza – duhovna ekstaza ozlobljenosti i ekstaza – sujete – ne na osnovici uninija, a kao proizvod nepravilnog shvatanja svetosti posta. Eto zbog čega oni koji su upali u duhovnu gordost, prelest – oni sve poste. Oni su veoma nemirni, jer kod njih plača, jecaja u postu nema. A, onaj koji posti, taj vapi: «Pomiluj me, poštedi me!» Ne pokazuj svoja preživljavanja, vere, molitve, ljubavi. Sve duhovno treba da bude tajna za sve. Griženje sebe – to je plod besovski. Prosto si shvatio svoj greh i smirio se.
  • – „Ko drži do imena rab Božji, taj je najslobodniji čovek na svetu. U Bogu on nalazi slobodu od svih zemaljskih ograničenja u okviru kojih se bori takozvani „slobodni čovek“.
  • „Tajna pokajanja i beseda sa duhovnikom – to su svetlost i sila blagodati Božje koje obnavljaju srce i um.“
  • – Malodušnost nas čini nervoznima. Od čega biva unutrašnja razdražljivost? To se projavljuje, gamiže napolje, ugneždena u srcu, gordost. Razdražljivost, nemir – to je izdaja Boga, otuđenje od Boga.
  • – Ako imamo neprijateljstvo prema nekome, kako možemo izgovarati molitvu “Oče naš“ („i oprosti nam dugove naše, kao što i mi opraštamo dužnicima svojim“). Šta sa tim! Sa Bogom smo došli da se igramo? Znači trči duhovniku koliko te noge nose. U tome je sva suština duhovnog života, a ne u ikonama i kandilima.

Izvor: intervju.rs

Ostavi komentar

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Više u Društvo

Najčitanije na intervju.rs

Facebook

Tagovi

Na Vrh