Povežite se sa nama

Cenzura na RTS i Pink: Iz slušalica se čulo „Hitno obustavi uključenje“

News

Cenzura na RTS i Pink: Iz slušalica se čulo „Hitno obustavi uključenje“

Piše/Katarina Živanović

Spremili smo niz pogodnosti za naše posetioce, bazen dobro funkcioniše… Ali postoji jedan problem, ukoliko Vesić Goran otme sportski centar…“, pokušao je čak tri puta da u kameru izgovori Uroš Marković iz Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović“, ali je svaki put bio prekinut.

Koleginica iz Jutarnjeg programa TV Pink prekinula ga je dvaput u šest ujutru, na svaki pomen Gorana Vesića, dok je isto to učinjeno i u Jutarnjem programu RTS, par sati kasnije.

Marković je postao zvezda društvenih mreža, jer je u direktnom prenosu na televizijama sa nacionalnim frekvencijama pokušao da kaže šta namerava da uradi zamenik gradonačelnika Beograda sa popularnim bazenom „25 maj“, ali, ipak, nije uspeo. Na Pinku je govorio o pogodnostima koje bazen na Dorćolu pruža, da bi nakon pominjanja Vesića bio naglo prekinut. Novinarka je insistirala da se vrate na temu, pitajući ga kako bazen funkcioniše.

– Bazen dobro funkcioniše, imamo dosta posetilaca… ali to će trajati sve dok Vesić Goran ne otme…, ponovo je prekinut Marković. Isto se desilo i na RTS-u.

– Nemamo pravo da pričamo o broju ljudi koji dolaze na bazen i o besplatnim ležaljkama, u trenutku kada Vesić Goran želi da otme ovaj sportski centar, rekao je Marković, ali je ponovo naglo prekinut.

Za razliku od kolega sa Pinka i RTS, mi smo mu dali priliku da kaže šta je nameravao, ali i da prokomentariše neobično prekidanje od strane novinarki usled izlaganja.

– Vidno je i reporterkama bilo neprijatno, jer su reagovale kao da sam opsovao u programu uživo kada sam izgovorio ime Vesić Gorana. U oba slučaja sam čuo kako im iz slušalice stižu instrukcije da hitno obustave uključenje, što je još samo jedan u nizu dokaza onoga našta već mesecima upozoravaju i Fridom haus i Reporteri bez granica i Evropska komisija, a to je da su medijske slobode u Srbiji vrlo ugrožene, što je i jedan od razloga zašto su ljudi na ulicama već sedam meseci – kaže za Danas Uroš Marković, inače odbornik u Skupštini opštine Stari grad.

Ono što je želeo da kaže „o otimanju sportskog centra od strane Gorana Vesića“, a nije uspeo na televizijama sa nacionalnim frekvencijama, rekao je za naš list.

– Činjenice koje mi nisu dozvolili da izgovorim se odnose na odluku Skupštine grada kojom se osniva preduzeće „25. maj – Milan Gale Muškatirović“, što je uvod u otimanje sportskog centra od opštine Stari grad od strane Vesić Gorana i naprednih jurišnika. Nameravaju da preuzmu upravljanje sportskim centrom kao što su opštini oduzeli brojne nadležnosti, upravljanje poslovnim prostorom i drastično smanjili budžet – ističe Marković.

Nakon odgledanih snimaka gostovanja našeg sagovornika, glavni urednik Cenzolovke Perica Gunjić kaže za Danas da je u pitanju takva cenzura na kojoj bi ovoj vlasti mogao pozavideti i Kim DŽong Un.

– Ovo je novi nivo, naš kreativni doprinos bogatoj istoriji cenzure. Obično političari ili tajkuni cenzurišu, ali da novinar sam cenzuriše sagovornika to je već impresivan nivo spremnosti novinara da hitro reaguje ako neko i pokuša da kritikuje vlast. Pink bi trebalo da franšizu proširi i na Severnu Koreju, sigurno bi Mitrović brzo postao najbolji drug Kim DŽong Una. Kim bi, takođe, samo mogao da poželi ovakav javni servis – zaključuje Gunjić.

Korisnici društvenih mreža i brojni medijski radnici osudili su juče neprofesionalnost novinara Pinka i RTS-a zbog prekidanja sagovornika, naglašavajući da je jasno da je u pitanju otvorena cenzura, odnosno autocenzura usled straha od pominjanja imena Gorana Vesića i bilo kakve kritike vlasti.

Vesić bez komentara

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić juče nije želeo da odgovori na pitanje Danasa koje su namere Grada u vezi sa Sportskim centrom „Milan Gale Muškatirović“.

NUNS osudio cenzorske postupke RTS i TV Pink

Nezavisno udruženje novinara Srbije zabrinuto je zbog cenzure i autocenzure u medijima koja je pogubna za slobodu javnog informisanja i u tom smislu upućuje javnu kritiku Radio-televiziji Srbije i TV Pink čiji su reporteri na istovetan način uskratili sagovorniku pravo da ukaže na temu koja je nesumnjivo od javnog interesa.

Reporterka TV Pink je u razgovoru sa Urošem Markovićem iz beogradskog Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović“ dva puta prekinula sagovornika kada je pokušao da nešto kaže povodom namere zamenika gradonačelnika Gorana Vesića da „otme Sportski centar“. Ista scena dogodila se kada je sa Markovićem razgovarala reporterka Javnog medijskog servisa RTS koja ga je prekinula čim je pomenuo Vesića.

danas.rs

Ostavi komentar

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Više u News

Najčitanije na intervju.rs

Facebook

Tagovi

Na Vrh