Povežite se sa nama

intervju.rs

Nakon registarskih tablica, Kosovska lična karta uslov i za mobilni telefon na KiM

Crna hronika

Nakon registarskih tablica, Kosovska lična karta uslov i za mobilni telefon na KiM

Stanovnici sa severa južne pokrajine tvrde da im je potrebna lična karta prištinskih vlasti za ugovor sa MTS d.o.o.

Ovih dana na severu Kosova i Metohije građani srpske nacionalnosti bave se preregistracijom automobila sa tablica koje je izdao MUP Srbije na tablice Kosova (KS) i Republike Kosovo (RKS) u skladu sa Briselskim sporazumom o slobodi kretanja

Istovremeno, poslednjih skoro godinu dana od kad je na snagu stupio deo sporazuma o telekomunikacijama između Beograda i Prištine postignut u novembru 2016. godine, korisnici Telekoma Srbija sa KiM bili su prinuđeni da zaključe nove ugovore sa Telekomovom ćerkom-firmom MTS doo registrovanom na Kosovu iako su imali važeće ugovore sa Telekomom. Miloš Vukadinović, čitalac Danasa, objašnjava da je hteo da nastavi da koristi usluge Telekoma Srbije s obzirom da je imao ugovor, ali mu je deaktiviran pretplatnički broj krajem avgusta 2017. godine.

„Iako sam se nekoliko puta obraćao Telekomu i nudio različita rešenja, jedina opcija koju su oni svim korisnicima dali je bila da se registruju u toj novoj firmi kako bi zadržali postojeće brojeve telefona i nastavili da koriste usluge. Obraćao sam se RATEL-u i Zaštitniku građana, ali su se „proglasili“ nenadležnim u ovakvom slučaju“, piše on.

Prema rečima čitaoca Danasa, prelazak na novog operatera MTS doo povlačio je i još neke obaveze.

„Taj zahtev je za sobom povlačio i dodatne obaveze kao na primer potpisivanje dokumenta u kome se korisnik koji nema kosovsku ličnu kartu obavezuje da će istu izvaditi u roku od tri meseca i kopiju iste dostaviti pružaocu usluga“, kaže naš čitalac sa KiM.

U kratkom odgovoru Telekoma Srbija na pitanje u vezi sa prenošenjem broja na ćerku-firmu MTS doo kaže se da „s obzirom na to da je reč o ćerki-firmi Telekoma Srbija, odnosno o zavisnom preduzeću, kao i u svim ostalim slučajevima redovna poslovna praksa podrazumeva da korisnici ugovore sklapaju sa preduzećem koje im pruža usluge“. Što se tiče problema sa ličnom kartom, u Telekomu kažu da „prilikom sklapanja ugovora korisnici moraju da imaju važeći lični dokument, bez obzira na to gde je izdat, odnosno da se ugovor može i sa ličnom kartom izdatom na teritoriji Republike Srbije“.

Inače, sporazum o telekomunikacijama Beograda i Prištine postignut je 13. novembra 2016. godine kojim je predviđeno osnivanje Telekomove kompanije MTS doo po kosovskim zakonima i na koju je preneta imovina Telekoma. Pre toga su 1. maja 2017. godine usluge mobilne telefonije na KiM su prestale da pružaju operateri VIP i Telenor registrovani u Srbiji.

Sledeći korak u sprovođenju ovog sporazuma napravljen je 24. marta ove godine kada je Telekom Kosova saopštio da se na Kosovu više neće koristiti međunarodni pozivni broj Srbije 381, Slovenije 386 i Monaka 377, već samo 383, koji je dodeljen Kosovu, prema dogovoru Beograda i Prištine.

 

Autor: , Danas

Ostavi komentar

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Više u Crna hronika

Najčitanije na intervju.rs

Facebook

Tagovi

Na Vrh